- Details
Falcade R., Strozzi P., (2009). Construction and Representation of Space in 5-Year-Old Children. Handbook of Child Development and Early Education. Research to Practice, pp. 499-520. The Guilford Press, New York (USA). ISBN 978 1 60623 302 3.
Adriani, M. F., Dallanoce, S., Falcade, R., Foglia, S., Gregori, S., Grugnetti, L., Maffini, A., Marchini, C., Rizza, A., Vannucci, V., (2005). Oltre ogni limite. Percorsi didattici per insegnanti spericolati. Pitagora, Bologna (Italy). ISBN 88 371 1490 7.
Falcade, R., Rizza, A., (2003). Approccio intuitivo al concetto di limite. L’educazione matematica, vol. 2, pp. 15-37, Cagliari (Italy).
Alberti, N., Adriani, M. F., Bedulli, M., Dallanoce, S., Falcade, R., Foglia, S., Gregori, S., Grugnetti, L., Marchini, C., Molinari, F., Pezzi, F., Rizza, A., Valenti, C., (2001). Sulle difficoltà d’apprendimento del concetto di limite. Rivista di Matematica dell’Università di Parma, series 6, vol. 3*, pp. 1-21, Parma (Italy).
Falcade, R., Rizza, A., (2001). Dalla parabola al concetto di limite: un’esperienza con Cabri. L’educazione matematica, vol.2, pp. 66-71, Cagliari (Italy).